Franczyza Expo bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej
Aktualności » Własny biznes? Polacy wciąż chętni, by go założyć [RAPORT]
Własny biznes? Polacy wciąż chętni, by go założyć [RAPORT]

Pandemia wciąż wpływa na życie Polaków. Nie zmniejszyła ona jednak ich chęci na usamodzielnienie się. Własny biznes to kusząca możliwość dla prawie połowy ankietowanych.

Według raportu Amway Global Entrepreneurship aż 46 procent Polaków zgadza się z tym, że jednym z ich zawodowych celów jest założenie własnego biznesu – teraz lub w przyszłości. Nic w tym dziwnego. Własny biznes pozwala na profilowanie działalności, dopasowanie jej do indywidualnych celów i zainteresowań. W czasach pandemii Polacy zaczęli sobie również cenić niezależność. Wszystko przez to, że wiele zakładów pracy zredukowało etaty lub godziny.

Własny biznes w zasięgu Polaków

Własny biznes wymaga środków i umiejętności. 47 procent Polaków stwierdziło, że uważają, że posiadają wystarczające umiejętności, by go otworzyć. 26 procent wskazało natomiast, że ma wystarczające źródła do tego, by go założyć.

W badaniu zapytano także o motywację ankietowanych. 53 procent przepytanych mieszkających nad Odra i Wisłą zaznaczyło, że najbliżsi nie mają dostatecznego wpływu, by w jakikolwiek sposób zniechęcić do założenia własnego biznesu. Ponadto, 44 procent dodało, że wykorzystałoby własną sieć społecznościową (przyjaciele i rodzina) w przypadku zakładania firmy.

Własny biznes

Jeśli zakładać własny biznes, to jaki?

Analitycy spytali również Polaków o obszary zainteresowania związane z własnym biznesem. Zapytano o to, jaki rodzaj działalności interesuje ankietowanych. Na tle innych przepytanych nacji Polacy okazali się być tradycjonalistami.

50 procent z nich chce sprzedawać w stacjonarny, zamknięty i lokalowy sposób, 38 procent opowiada się za bezpośrednim wyjściem do klienta, a 54 procent uważa, że dobrym wyjściem jest też e-commerce. W czasach niestabilności rynkowej niektórzy badani wskazywali, że własna działalność może mieć charakter freelancingu. Za tym rozwiązaniem opowiedziało się 44 procent. Chcieliby świadczyć usługi bądź dystrybuować produkty wyłącznie na życzenie konkretnego klienta, a nie być zależnym od jednego podmiotu.

Ponadto, 48 procent zapytanych chce rozwijać biznes wyłącznie dzięki social mediom, obierając ten sposób jako najlepszy do sprzedaży. Niecała 1/3 respondentów (29 procent) wskazała, że skłania się ku franczyzie. 39 procent wolałoby pójść w social influencing.

Pełny raport można pobrać na stronie:
Amwayglobal.com

Droga do sukcesu nigdy nie była krótsza! Już dziś dołącz do Franczyza EXPO!

Zarejestruj się już dziś i znajdź biznes szyty na miarę!

Sprawdź nas także na Facebooku:

Facebook Franczyza EXPO

Złotym sponsorem eventu jest Xtreme Fitness Gyms. Srebrnymi Carrefour Express oraz Zdrowa Krowa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Franczyza dla studentów

CZYTAJ TAKŻE:

Dołącz do liderów franczyzy

Franczyza Expo Team

Własny biznes
Zobacz również
„Pierwszy biznes – wsparcie na starcie”
„Pierwszy biznes – wsparcie na starcie” pomocą dla myślących o własnym biznesie
Własny biznes to marzenie wielu. Największą przeszkodą zazwyczaj nie jest brak odwagi, a brak środków finansowych. Programów wsparcia jest kilka.…
Czytaj więcej>>
Liquider Poland
Franczyza Liquider Poland wystawcą Franczyza EXPO
Odkrywamy karty na Franczyzę EXPO 2021! Jednym z wystawców, którego będzie można spotkać podczas najważniejszego biznesowego wydarzenia poświęconego franczyzie, jest…
Czytaj więcej>>
naturalna medycyna
Stawiamy na naturalność! Naturalna Medycyna pojawi się na Franczyza EXPO
Odkrywamy karty na Franczyzę EXPO 2021! Jednym z wystawców, którego będzie można spotkać podczas najważniejszego biznesowego wydarzenia poświęconego franczyzie, jest…
Czytaj więcej>>
Do targów pozostało: