Aktualności » Własne przedszkole? Sprawdzony pomysł na biznes.
Własne przedszkole? Sprawdzony pomysł na biznes.

Beata Chaczko studiowała filologię angielską oraz edukację wczesnoszkolną. Od zawsze chciała spełniać się we własnym biznesie. Dlatego zaraz po studiach w 2003 r., zaczęła prowadzić kursy języka angielskiego dla dzieci. Ten pomysł się sprawdził. Po dziesięciu latach postanowiła pójść dalej i otworzyła w swoich rodzinnych Polkowicach niepubliczne przedszkole.

Dzisiaj oprócz kursów języka angielskiego dla dzieci, prowadzi cztery placówki, którym rodzice mogą powierzyć swoje pociechy - w Polkowicach i Lubinie.  Lada chwila otworzą się kolejne w Warszawie i okolicach Katowic. Właścicielka właśnie ruszyła z ofertą franczyzową.

- Zainteresowanie naszymi przedszkolami jest na tyle duże, że nie mamy najmniejszego problemu z zapełnieniem miejsc. Dlatego też postanowiłam rozwijać mój koncept we franczyzie - mówi Beata Chaczko.

Dodaje, że jej Magic School to miejsce, w których może się spełniać, łącząc pasję do nauczania z miłością do dzieci.

- Stworzenie przedszkola to był impuls, podszyty marzeniami i chęcią zawodowego spełnienia się - opowiada Beata Chaczko.

Nie było to jednak proste zadanie. Uruchomienie biznesu wymagało sporej determinacji, ponieważ po drodze  trzeba spełnić wiele wymagań i dużo się nauczyć.

- Wymagało to dużego zaangażowania z mojej strony. Obowiązków ustawowych jest wiele, a wszystko pochłania czas i pieniądze. Ale nie żałuję ani minuty poświęconej na zdobywanie doświadczenia - mówi Beata Chaczko.

Jej zdaniem przedszkole to jest biznes, na który zawsze będzie zapotrzebowanie.

-  Rynek jest bardzo pojemny. Pomimo, że działa już na nim wiele podmiotów, nie mamy problemu z popytem. Nasze przedszkole cały czas dobrze prosperują i przynoszą zyski. To stale uświadamia mi, że opieka nad dziećmi, to bardzo ważne zadanie. Wychowujemy nowe pokolenie, opiekujemy się maluchami, dla których rodzice chcą jak najlepszego wykształcenia już od najmłodszych lat- twierdzi Beata Chaczko.

Do  tego wciąż brakuje miejsc w publicznych placówkach. Dzieci często są upychane do oddziałów przedszkolnych przy szkołach czy świetlicach wiejskich. Zdarza się też, że nie dostają się do placówek, na których rodzicom zależy, tylko trafiają na drugi koniec miasta, do przypadkowego przedszkola, w którym akurat zostało wolne miejsce.

- To wszystko sprawia, że chętnych na niepubliczne przedszkola jest coraz więcej. Wydaje się, że klient na takie usługi będzie zawsze - mówi Beata Chaczko.

Jednak, aby móc liczyć na duży popyt, przedszkole musi reprezentować wysoką jakość. Zdaniem Beaty Chaczko, stworzone przez nią Magic School wyróżnia kameralność.

- To głównie jedno-oddziałowe przedszkola. Mamy maksymalnie 25 dzieci w grupie, a w każdej placówce funkcjonują najwyżej dwie grupy. Przy tym często organizujemy mniej liczne grupy niż dwadzieścia pięć osób - mówi Beata Chaczko.

Jej zdaniem dzięki temu w przedszkolu panuje domowa atmosfera. Ale nie tylko to jest atutem kameralności.

- Wiele rodziców przenosi dzieci do naszego przedszkola ze względu na fakt, że w mniejszych placówkach ryzyko zachorowań w sezonie jesienno-zimowym jest niższe - mówi Beata Chaczko.

Ponadto Magic School mocno stawia na naukę języka angielskiego. Przedszkole wykorzystuje program powszechnej dwujęzyczności, który zakłada naturalne przyswajanie języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego, za pomocą specjalnie wykreowanego świata bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

- Celem programu jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej, która przypada na wiek od zera do sześciu lat, tak, żeby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. Dzięki temu dziecko naturalnie, czyli na tych samych zasadach jak pierwszy język, uczy się drugiego - mówi Beata Chaczko.

Dodaje, że prócz samych umiejętności językowych, dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tak wczesnym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.

-Bilingwizm między innymi poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć semantyczną i epizodyczną. Ponadto pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne oraz empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli, osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o kilka lat skutki chorób Alzheimera i Parkinsona - mówi Beata Chaczko.

W Magic School zajęcia w języku angielskim trwają co najmniej dwie godziny dziennie. Zdarza się też jednak, że ten język towarzyszy dzieciom przez cały dzień. Tak bywa, kiedy w przedszkolu pojawiają się goście z zagranicy. Magic School bierze bowiem udział w programie AIESEC, w ramach którego organizowane są warsztaty z udziałem zaproszonych wolontariuszy z odległych zakątków świata.

- Wolontariusze z zagranicy goszczą w naszych przedszkolach kilka razy w ciągu roku szkolnego. Zachęcają oni dzieci do nauki języków obcych i opowiadają o kulturze swojego kraju. Rozwija to w naszych podopiecznych kreatywność, rozbudza ciekawość świata i co najważniejsze, wpływa na motywację do nauki oraz otwartość na innych - mówi Beata Chaczko.

We współpracę z Magic School trzeba zainwestować od 90 do 140 tys. zł. W tej kwocie mieści się koszt przystosowania lokalu oraz wyposażenia go w meble, zabawki i pomoce dydaktyczne. Wstępna opłata franczyzowa wynosi 40 tys. zł a miesięcznie do franczyzobiorcy powinno trafiać 2,5 tys. zł.

- Przy tym korzystamy z dotacji z budżetu samorządowego, co oznacza pokrycie co najmniej 75 proc. kosztów każdego ucznia w przedszkolu publicznym. W Warszawie może to być około 960 zł na każde dziecko miesięcznie od momentu jego zapisu do wypisu - mówi Beata Chaczko.

Zapewnia, że każdy franczyzobiorca na taką dotację może liczyć.

- Oczywiście trzeba spełnić odpowiednie wymogi i złożyć dokumentację. Pomożemy jednak we wszystkich formalnościach - mówi Beata Chaczko.

Ponadto nie trzeba dysponować pełną kwotą na inwestycję w Magic School - biznes można sfinansować kredytem. Franczyzodawca wymaga tylko posiadania własnego lokalu albo możliwości jego wynajmu. Bardzo ważne jest także pełne zaangażowanie w ten biznes.

- Mile widziane jest doświadczenie w edukacji, ale nie jest ono konieczne. Podzielimy się know-how na temat prowadzenia przedszkola. Oferujemy też pomoc w rekrutacji wykwalifikowanej kadry pedagogicznej i dyrektora. Ponadto zapewniamy szkolenia dla pracowników i właściciela placówki - mówi Beata Chaczko.

Co więcej, franczyzobiorca może liczyć na wsparcie przy załatwianiu wszelkich spraw formalnych dotyczących otwierania działalności gospodarczej i prowadzenia przedszkola, w tym w uzyskiwaniu pozwoleń od Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz Państwowej Inspekcji Pracy i Straży Pożarnej.

- Wesprzemy też w prowadzeniu księgowości oraz w sprawach prawnych - zapewnia Beata Chaczko.

Franczyzodawca pomoże również wypromować przedszkole po jego otwarciu. Prowadzi też sieciowe akcje marketingowe.

Właścicielka wylicza, że w takich warunkach, w przypadku warszawskiej placówki, gdzie franczyzobiorca może liczyć na czesne rzędu od 1200 do 1500 zł, przy zatrudnieniu 3 osób, można zarobić od ok. 25 do 30 kilku tys. zł miesięcznie. Wstępna inwestycja szybko się więc zwróci.

Magic School planuje otwieranie od trzech do dziesięciu placówek rocznie.

- Z ofertą franczyzową dopiero wystartowaliśmy, ale zainteresowanie jest duże - szczególnie w Warszawie.

 

____

Artykuł od Magic School.
Magic School będzie jednym z wystawców Targów Franczyza Expo, 7 marca 2020 na PGE Narodowym w Warszawie. 

Dołącz do wystawców.

Zobacz również
Po raz kolejny XTREME Fitness Gyms Złotym Sponsorem targów Franczyza Expo
Xtreme Fitness Gyms to najszybciej rozwijająca się sieć oraz jedyna franczyza klubów fitness w Polsce, posiadająca własny system zarządzający, sprawdzone…
Czytaj więcej>>
Targi Franczyza Expo – trzecia edycja, międzynarodowych targów franczyzy zorganizowanych na najwyższym poziomie.
6 marca 2021 r. w największej biznesowej części PGE Narodowego – Galeria odbędzie się III edycja międzynarodowych targów franczyzy –…
Czytaj więcej>>
II edycja Targów Franczyza Expo za nami! Dziękujemy!
Dziękujemy za udział w drugiej edycji targów Franczyza Expo 2020! Wysoka frekwencja, wystawcy na najwyższym poziomie, marki polskie i zagraniczne,…
Czytaj więcej>>
Do targów pozostało: