Franchise Awards » Lodolandia - Franczyza Roku
Lodolandia - Franczyza Roku

Kategoria: Franczyza Roku
Opis: Lodolandia to największa i najszybciej rozwijająca się sieć franczyzowa w Polsce i lider branży.
Pierwsze punkty Lodolandia powstały w 2013 roku. Założyciele spółki otworzyli najpierw 3 punkty sprzedaży Lodolandia. W drugim miesiącu działalności otworzyli 5 kolejnych punktów.


Rok później było ich już 29, z czego 15 stanowiły punkty własne, a 14 – franczyzowe. W 2015 roku Lodolandia miała już łącznie 184 punkty sprzedaży, a w 2016 roku – 250, w 2017 roku – 350 a teraz sieć liczy już ok. 470 punktów w Polsce i za granicą. Firma posiada tylko kilka punktów własnych a skupia się przede wszystkim na rozwoju sieci franczyzowej w Polsce i za granicą. W 2016 roku spółka Sweet Gallery wprowadziła na rynek polski nowy brand Kołacz na Okrągło a w 2017 roku koncept Bafra Kebab.


W 2018 roku spółka otworzyła 90 nowych punktów franczyzowych pod marką Lodolandia, Kołacz na Okrągło jak i Bafra Kebab zarówno w Polsce jak i za granicą.
Cała sieć, czyli wszystkie trzy koncepty, liczy już ponad 600 punktów sprzedaży. Kolejne dwa lata mają być okresem bicia rekordów. Spółka zamierza zwiększyć liczbę placówek z 600 do ponad 1000 i roczną sprzedaż do 300 mln zł. Wszystko jest możliwe, bo tempo rozwoju firmy jest naprawdę bardzo szybkie.


Wszystko jest możliwe bo spółka obecnie współpracuje z ponad 120 galeriami i centrami handlowymi w Polsce i liczba ta cały czas rośnie. Brandy Lodolandia i Kołacz na Okrągło są dla galerii partnerami pierwszego wyboru jesli chodzi o wynajem powierzchni zewnętrznych. Ponadto ma podpisane umowy z kilkoma sieciami, np. z Kauflandem, Carrefourem, E.Leclerc, Intermarche i Tesco, dzięki którym punkty Lodolandia znajdują się praktycznie tuż obok wejścia do centrum handlowego.


Spółka oferuje „franczyzę pod klucz”. To co wyróżnia spółkę, to fakt, że franczyzobiorcy nie pozostają bez opieki. System franczyzowy zapewnia im nie tylko wiedzę w zakresie sprzedaży, ale również całe know-how związane z prowadzeniem biznesu. To pakiet szkoleń, wsparcie marketingowe, serwis, kompleksowe zaopatrzenie towarowe i rozwiązania księgowe oraz narzędzia do kontroli sprzedaży. Spółka pośredniczy w pozyskaniu finansowania na pozostałą kwotę inwestycji poprzez leasing, fundusze europejskie oraz Program Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wspierający rozwój przedsiębiorczości „Wsparcie w Starcie. Ponadto, dostarcza franczyzobiorcom w pełni wyposażone przyczepy gastronomiczne z niezbędnymi dokumentami.


Ekspansja i rozwój sieci jest bardzo dynamiczny. Za granicą spółka działa pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). Na Słowacji jest już kilkanaście punktów franczyzowych w sąsiedztwie sklepów Kaufland, które zarządzane są przez franczyzobiorców z południa Polski. W Niemczech sieć postawiła na Mastera, który doskonale zna tamtejszy rynek i rozwija tam sieć w oparciu o lokalizację przy centrach handlowych. Sam prowadzi 5 punktów. W 2018 spółka otworzyła kilka punktów w wielkiej Brytanii.


W 2019 roku spółka zwiększy zasięg o kolejne kraje. W kwietniu startuje punkt Ice and Roll w Irlandii. Spółka szkoli partnerów, którzy będą rozwijać tam koncept Ice&Roll (Lodolandia). Sieć poszukuje również przedstawicieli biznesowych w innych krajach, którzy będą pełnili rolę agentów handlowych. Obecnie prowadzi rozmowy we Francji, Rumunii, Chorwacji oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii. Zgłaszają się też potencjalni przedstawiciele z dużo bardziej odległych państw takich jak: Australia czy Bahrajn. Każdy przedstawiciel będzie  gruntownie przygotowany i przeszkolony. Rolą partnerów zagranicznych jest pozyskiwanie franczyzobiorców na nowych rynkach. Sieć oferuje dwa rodzaje współpracy zagranicznej – na zasadzie agenta handlowego i master licencjobiorcy.


Każdy brand należący do spółki Sweet Gallery posiada dedykowaną mu stronę internetową i profil na FB:
www.lodolandia.pl


www.kolacznaokraglo.pl


www.bafrakebab.pl


Do targów pozostało:
117 dni : 9 godz : 33 min : 18s