Ściśle ograniczona pula biletów! Kup teraz w niższej cenie! KUP BILET
Aktualności » Salon Konopny by Tomasz Schmidt Partnerem Wydarzenia
Salon Konopny by Tomasz Schmidt Partnerem Wydarzenia

Do grona Partnerów wydarzenia FranczyzaExpo dołączył Tomasz Schmidt wraz ze swoim pomysłem na biznes: Salon Konopny by Tomasz Schmidt.

Tomasz Schmidt, absolwent najlepszych akademii na całym świecie. Kształcący się m.in. w Nowym Yorku, Paryżu i Londynie czy Budapeszcie. Jeden z współprowadzących program „Ostre cięcie”, rozwija kolejny biznes, a mianowicie Salon konopny by Schmidt. Skąd pomysł na stworzenie takiego konceptu?

Jest to część moich wieloletnich doświadczeń i przemyśleń o podejściu holistycznym do fryzjerstwa. Postrzegam to jako cześć czegoś większego - fryzjerstwo jako część mody, styl życia, czy element zdrowego trybu życia. To skłoniło mnie właśnie do połączenia fryzjerstwa z dobroczynnym działaniem konopi. 

Obecnie pracujecie na produktach marki Kemon. Słyszałam, że planujecie wprowadzić kosmetyki na bazie właśnie konopi?

Konopie w kosmetykach już są. Marka Kemon zawiera pewne ilości konopi w swoich produktach. Od kilku lat wraz z moim wspólnikiem posiadamy linie własnych kosmetyków do pielęgnacji i stylizacji, które zawierają wyciąg i olej z konopi. Jesteśmy zafascynowani działaniem konopi i właśnie dlatego już posiadamy produkty bazujące na konopiach i będziemy z pewnością wprowadzać jeszcze więcej.

Mam wrażenie, że istotą Twojego warsztatu oraz umiejętności jest naturalność. Na to stawiasz również w biznesie?

Tak. Najważniejszą rzeczą w moim biznesie jest naturalność. Zdaje sobie jednak sprawę, że w dzisiejszym świecie nie da się bazować jedynie na naturalności, w związku z tym doceniam wiedzę oraz doświadczenie naukowców. Wszystko co robię, staram się, aby było balansem między naturą a nauką.

Salon Konopny by Tomasz Schmidt to połączenie dwóch biznesów w jednym miejscu?

Zdecydowanie na więcej niż dwa. W swojej istocie chodziło o połączenie salony fryzjerskiego wraz ze sklepem z artykułami konopnymi. Mamy jednak możliwość dodawania do tej całości kolejne elementy układanki. Można łączyć ze sobą wszystkie elementy. Nie ma żadnych ograniczeń - sky is the limit. Koncepcja tej franczyzy to doskonały pomysł na biznes, dzięki czemu tak bardzo w nią wierzę.

Wydaje się, że model który proponujecie idealnie wpasował się w realia pandemii covid-19. W czasie, kiedy salony musiały być zamknięte, konopny sklep mógł działać. A biznes nie generował strat.

To prawda. Pomysł na ten biznes powstał przed pandemią ale w czasie pandemii doskonale sprawdził się jego zamysł, salon fryzjerski był zamknięty, jednak sklep stacjonarny pozostał otwarty. Szczególnie dobrze sprawdziło się to podczas pandemii, ponieważ jest to miejsce, które propaguje zdrowy tryb życia. Konopie mają bardzo dobroczynne działanie, tym modelem franczyzowym chcemy je odczarować, obecnie cieszą się złą sławą, a my chcemy przywrócić im dawną świetność. 

Czy pomysł na rozwijanie salonów konopnych w modelu franczyzowym narodził się po obserwacjach nieudolnie prowadzonych salonów fryzjerskich w programie "Ostre Cięcie"?

Wynika to przede wszystkim z wieloletniego doświadczenia. Program "Ostre Cięcie" jest niewątpliwie dla mnie poligonem doświadczeń. Prowadzone tam obserwacje wykorzystuje na wielu frontach, między innymi właśnie przy modelu franczyzowym Salonu Konopnego. Muszę jednak przyznać, że pomysł na Salon Konopny powstał z udziałem moich znajomych - Adama i Klaudii, którzy prowadzili sklep z konopiami. Wspólnymi siłami stworzyliśmy koncepcje całego biznesu, który oni skutecznie realizują. 

W ramach tego programu uratowałeś wiele tonących biznesów. Dzięki czemu masz zapewne wyrobioną opinię na temat niepowodzeń polskich salonów fryzjerskich. Gdzie tkwi problem? Z czym boryka się statystyczny przedsiębiorca z branży beauty?

Długo by o tym opowiadać, tak, aby wyjaśnić cały problem. Największym problemem, który dostrzegam zarówno w programie jak i poza nim to fakt o braku edukacji w kierunku zarządzania. Jak prowadzić dobry biznes? Nikt nigdy nam tego nie powiedział. Ludzie, którzy prowadzą biznes nie czują potrzeby, by uczestniczyć w szkoleniach w tym kierunku, by rozwijać umiejętności przywódcze. Nikt również nie weryfikuje naszych zdolności personalnych, czy nadajemy się do prowadzenia biznesu. Nie każdy się nadaje, nie każdy posiada zdolności przywódcze. Tych czynników jest mimo wszystko znacznie więcej.

Miałeś okazje zwiedzić salony na całym świecie. Gdybyś miał porównać Polskie salony, z salonami w innych krajach?

Zawsze oceniałem polskie salony fryzjerskie na wysokim poziomie. Program "Ostre Cięcie" powstał po to, by wynieść salony na wyższy poziom. Z Andrzejem Wierzbickim przyświecał nam jeden główny cel: jest dobrze, ale może być jeszcze lepiej. To, co dzieje się w "Ostrym Cięciu" jest wycinkiem pewnej rzeczywistości i pokazaniem salonów w najtrudniejszych sytuacjach. Salony fryzjerskie w Polsce mają się całkiem dobrze. Lubię podróżować i rzeczywiście, w każdym miejscu w którym się znajduje odwiedzam przynajmniej jeden salon fryzjerski i oceniam jego poziom. Oczywiście wspominam, czym się zajmuję, wymieniamy swoje poglądy, rozmawiamy na tematy branżowe i przyznaje jedno - polskie salony nie mają się czego wstydzić.

Twoim zdaniem franczyza może ułatwić prowadzenie biznesu w tej wymagającej branży?

Zdecydowanie. Szczególnie dla osób, które nie wiedzą od czego zacząć. Franczyza jest gotowym pomysłem ludzi, którzy przetarli już szlaki, którzy mają doświadczenie i wiedzą co robią. Więc tak - korzystanie z pomysłów innym jest sporym ułatwieniem, a życie należy sobie właśnie ułatwiać, nie utrudniać. Franczyza jest dobrym pomysłem do rozpoczęcia biznesu, do poznania tajników prowadzenia biznesu, np. salonu fryzjerskiego.

Salon Konopny sygnowany nazwiskiem Schmidt, to zapewne jedna z korzyści płynąca ze współpracy franczyzowej. Czym jeszcze wyróżnia się franczyza Salonu konopnego by Schmidt?

Nazwisko jest ważne, ale nie najważniejsze. Najważniejszym elementem każdego biznesu są ludzie, którzy go tworzą, czyli możliwość współpracowania ze mną oraz z ludźmi, którzy są doskonałymi nauczycielami. Przede wszystkim stawiamy na szkolenia. Zapewniamy franczyzobiorcy możliwość szkoleń z najlepszymi ekspertami, co jest największą wartością. Poza tym, można prowadzić zarówno sklep jak i salon fryzjerski i działań w tak trudnych czasach jak pandemia. Możliwość przynależności do fajnej i pomocnej grupy to ogromna zaleta naszego modelu.

Oprócz salonu fryzjerskiego, proponujecie opcję salonu barberskiego we franczyzie. Działa to również na takich samych zasadach?

Tak, salony barberskie to z jednej strony coś co stało się modne a z drugiej jest powrotem do tradycji i powrotu to fryzjerstwa typowo męskiego. W związku z tym, jeżeli komuś przychodzi do głowy pomysł na moduł salonu barberskiego oraz sklepu stacjonarnego, to uważam, że jest to genialne połączenie. 

„Co jeszcze siedzi” w głowie Tomasza Schmidta? Bo mam wrażenie, że na salonach konopnych, „Ostrym cięciu,” współpracy z wieloma markami i salonami… się nie skończy. Jest jeszcze coś, co chciałbyś rozwijać? Zmienić?

Cały czas musi się coś dziać. Jestem tak zaprogramowany, nie wiem skąd się to bierze. Mamy mnóstwo pomysłów, chcemy je stale wprowadzać i rozwijać. Skupiamy się oczywiście na poszczególnych pomysłach, realizuję je stopniowo. Obecnie jesteśmy skoncentrowani na modelu franczyzowym Salonu Konopnego, ale będziemy dalej produkować kolejne produkty w ramach WS Academy. Mamy zamiar otworzyć jeszcze więcej placówek WS Lux. Pomysłów jest mnóstwo, w związku z tym będziemy je realizować. Nie lubię stagnacji - musi się coś dziać.

Cały wywiad dostępny TUTAJ.

Droga do sukcesu nigdy nie była krótsza! Już dziś dołącz do Franczyza EXPO!

Zarejestruj się już dziś i znajdź biznes szyty na miarę!

Sprawdź nas także na Facebooku:

Facebook Franczyza EXPO

Złotym sponsorem eventu jest Xtreme Fitness Gyms. Srebrnymi Carrefour Express oraz Zdrowa Krowa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Franczyza dla studentów

CZYTAJ TAKŻE:

Dołącz do liderów franczyzy

Franczyza Expo Team

Wywiad zrealizowano dzięki:

Adam Nieścioruk

MiA Studio

https://miastudio.pl/

Zobacz również
5asec
5àsec na targach Franczyza Expo 2019!
5àsec dołącza do grona wystawców w sektorze usług dla konsumentów. 5àsec jest światowym liderem na rynku pralniczym i największą w…
Czytaj więcej>>
Do targów pozostało: