Franczyza kojarzy się z bezpiecznym sposobem na otwarcie własnego biznesu. Jeśli franczyzodawca długo utrzymuje się na rynku, gwarantuje to jakość marki. Największe franczyzy na świecie – który model sprawdza się najbardziej?
Co roku portal Franchise Times TOP200+ przygotowuje zestawienia topowych sieci franczyzowych na świecie. Podstawą rankingu jest liczba lokalizacji w ujęciu światowym, choć wyszczególnia się również rynek amerykański.
McDonald’s – numer 1
Lider zestawienia. Na całym świecie ma już ponad 37 000 restauracji. Te każdego dnia obsługują 70 000 000 gości. W samej Polsce obiekty goszczą codziennie 800 000 klientów. Jak działa franczyza? Pozyskuje nieruchomość, przygotowuje i realizuje inwestycję. Franczyzodawca zobowiązuje się do pomocy w formie marketingowej i szkoleń. Ma sprawdzoną sieć dostawców i współdziała przy zakupie usług do restauracji. Przychody franczyzy to prawie 100 miliardów dolarów rocznie.
7-eleven – numer 2
7-eleven to franczyzowa sieć handlowa, która pochodzi z Ameryki. Sklepy mają swoje siedziby również w innych krajach – między innymi w Japonii. Obecnie już 56 procent franczyzobiorców ma pod swoją opieką więcej niż jeden sklep. Sieć może się pochwalić ponad 67 000 placówek i przychodem rocznym rzędu prawie 90 miliardów dolarów.
KFC – numer 3
Podium zamyka doskonale znany w Polsce brand restauracyjny serwujący fast food, czyli KFC. W naszym kraju firma ta nie działa jednak na zasadach franczyzy. Żeby rozpocząć działalność pod marką, należy zainwestować 45 tysięcy dolarów. W samym USA KFC może się pochwalić ponad 4 tysiącami placówek. Przychody ogólnoświatowe to 26 miliardów dolarów.
Burger King – numer 4
Tuż poza podium znalazła się kolejna restauracja typu fast food, czyli Burger King. Założony w 1956 roku brand może pochwalić się prawie 19 tysiącami placówek na całym świecie. Wkład za samą licencję w zależności od wielkości obiektu waha się od 15 do 59 tysięcy dolarów. Dodatkowe koszta utrzymania mogą jednak sięgać nawet kilku milionów – w zależności od dodatkowego wyposażenia. Przychód burger King szacuje się na nieco ponad 20 miliardów dolarów rocznie.
Ace hardware – numer 5
Ace Hardware Corporation to amerykańska spółdzielnia sprzedawców sprzętu z siedzibą w Oak Brook, Illinois w Stanach Zjednoczonych. Jest to największa na świecie spółdzielnia handlu detalicznego sprzętem i największa amerykańska spółdzielnia handlu detalicznego, która nie prowadzi działalności handlowej. Liczba placówek to 5200, a przychód powyżej 16 miliardów dolarów.
Kolejne miejsca zajęły Subway, Domino’s, Piza Hut, Marriot Hotels&Resort i Taco Bell.
Same sprawdzone franczyzy, które mądrze poprowadzą i gwarantują sukces w branży znaleźć będzie można podczas targów Franczyza EXPO. Obędą się już 8 maja 2021 w prestiżowej lokalizacji – na PGE Narodowym w Warszawie. Zapewniamy - tam nie będzie ludzi z przypadku. Zarejestruj się już dziś i znajdź biznes szyty na miarę!
Sprawdź nas także na Facebooku:
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CZYTAJ TAKŻE:
Franczyza Expo Team
