Ściśle ograniczona pula biletów! Kup teraz w niższej cenie! KUP BILET
Aktualności » Marketing franczyzowy. Co robić, a czego unikać?
Marketing franczyzowy. Co robić, a czego unikać?

Franczyza to model biznesowy z ustalonymi z góry systemami działań. Jak ma więc wyglądać marketing franczyzowy z perspektywy franczyzobiorcy? Na co uważać?

 

Zrozum różnice regionalne

Marketing franczyzowy nie zawsze jest taki sam. Ten sam chwyt marketingowy, który działa w jednej części kraju, może nie działać innej. Chociaż istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że kampanie krajowe zostaną zmienione dla jednej lokalizacji, osoba otwierająca franczyzę może pewne modyfikacje sugerować. Jako ekspert na rynku pomaga w opracowaniu promocji, która wpłynie na opinię społeczności na temat otwarcia nowej franczyzy.

Szum przed otwarciem nowej lokalizacji

Jedną z najważniejszych rzeczy, które może zrobić firma otwierająca nową franczyzę, jest wywołanie szumu w okolicy. Istnieje szansa, że franczyza nie jest rozpoznawana na tym obszarze. W zależności od wielkości miasta, w którym powstaje nowa franczyza, ogromną pomocą mogą być komunikaty prasowe, a także lokalne media. Można również wykorzystać profile społecznościowe marek, by wypromować lokalne otwarte podmioty.

MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA A COVID-19 [RAPORT]

Polegaj na danych, kształtując kolejne kampanie

Wykorzystaj dane od firm zajmujących się badaniami rynku lub od innych otwartych franczyz, aby pomóc w kształtowaniu strategii marketingowej franczyzy lokalnej. Spróbuj znaleźć najlepsze dostępne narzędzia marketingowe, które pomogą śledzić zwrot z inwestycji dla określonej taktyki marketingowej. Zmieniaj jeden aspekt na raz, aby można było śledzić zmianę, zamiast wprowadzać wiele roszad, co utrudnia ustalenie, która z nich przyniosła największą poprawę.

Odpowiednie targetowanie kampanii, proporcja dla budżetów, a promowanie marki w nowym miejscu powinno być dzięki temu łatwiejsze.

marketing franczyzowy

Połącz się z lokalną społecznością

Połączenie ze społecznością lokalną podczas otwierania firmy jest ważne i może przynieść znacznie więcej klientów. Jak to zrobić? Można na przykład zaplanować dzień otwarty z marką, dzięki któremu lokalna społeczność będzie miała okazję poznać lepiej firmę-sąsiada. Należy również pamiętać, by przy podpisywaniu umów z franczyzodawcą zwrócić uwagę choćby na zakresy cenowe obowiązujące w filii. W mniejszych miasteczkach czy na wsiach powinny być one proporcjonalnie dostosowane do zasobności portfeli mieszkańców.

PEWNY BIZNES W NIEPEWNYCH CZASACH. FRANCZYZA EXPO

Nie lekceważ spójności marki

Stworzenie brandu to ciężka praca, a zbudowanie marki opartej na dostarczaniu wysokiej jakości produktów i usług wszystkim klientom może zająć firmie lata. Franczyzodawcy, którzy są w stanie efektywnie rozwijać swoje sieci, zazwyczaj dysponują niewiarygodnie silnymi i spójnymi mechanizmami monitorowania, reagowania i wykonywania obowiązków związanych z zarządzaniem marką. Są one wypróbowane przez wiele lat, dlatego nie wolno o nich zapominać także przy zakładaniu lokalnej filii i stawianiu na marketing franczyzowy w nowej odsłonie.

Droga do sukcesu nigdy nie była krótsza! Już dziś dołącz do Franczyza EXPO!

Zarejestruj się już dziś i znajdź biznes szyty na miarę!

Sprawdź nas także na Facebooku:

Facebook Franczyza EXPO

Złotym sponsorem eventu jest Xtreme Fitness Gyms. Srebrnymi Carrefour Express oraz Zdrowa Krowa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Franczyza dla studentów

CZYTAJ TAKŻE:

Dołącz do liderów franczyzy

Franczyza Expo Team

Zobacz również
Rodzaje franczyzy
Rodzaje franczyzy. Jaki format jest najkorzystniejszy?
Pierwszą decyzją, którą podejmuje franczyzobiorca, jest zainteresowanie się typami franczyzy i sprawdzenie, jaki jest najbardziej korzystny dla niego. Sprawdź rodzaje…
Czytaj więcej>>
Doradztwo franczyzowe
Doradztwo franczyzowe – kiedy należy skorzystać z pomocy?
Raz po raz na rynku pojawiają się nowe możliwości prowadzenia biznesu. Coraz więcej firm obiera skalujący model biznesowy, rozwijając sieć…
Czytaj więcej>>
Franczyza EXPO - kolejny raz połączyliśmy biznes
Za nami kolejna edycja Targów Franczyza EXPO! Już 3. raz spotkaliśmy się, aby rozmawiać o branży franczyzowej, nawiązać kontakty i…
Czytaj więcej>>
Do targów pozostało: