Jaki jest największy problem dla franczyzodawców na całym świecie? Franczyzobiorcy i ich pozyskanie. Co zrobić, by było ich więcej?
Złotego sposobu na większą sprzedaż franczyz nie ma. Przede wszystkim liczy się pomysł i opłacalność względem franczyzobiorcy. Jest jednak kilka kroków, które mogą sprawić, że franczyzobiorcy chętniej będą przystępować do współpracy.
1. Stwórz dedykowaną stronę rekrutacyjną
Posiadanie własnej dedykowanej strony rekrutacyjnej jest obecnie obowiązkowym elementem franczyzy. Co przede wszystkim powinna mieć? Kalkulator zysków. Do ludzi nic nie przemawia bardziej niż liczby. Przedstawienie metodologii budowania przychodu i możliwego rozwoju biznesu przyciąga nowych klientów. W biznesie liczy się przecież transparentność, a to najlepszy sposób na jej zbudowanie.
Kalkulator zysków nie mówi, ile franczyzobiorcy będą zarabiać. Określanie tego z góry jest ryzykowne. Pozwala jednak zrozumieć, jak wygląda franczyza i pomaga bawić się różnymi scenariuszami finansowymi.
2. Opowiedz swoją historię
Reklamy i większość kampanii nie działają tak dobrze, jak kiedyś, ponieważ dzisiejsi potencjalni nabywcy franczyz wymagają więcej informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Chcą czegoś więcej niż tylko suchych danych - oczekują historii. Chcą wiedzieć, kto zarządza franczyzą, jak to jest być franczyzobiorcą i jak to wpłynie na ich życie.
3. Opowiedz swoją historię właściwej publiczności
Być może masz już strony na Facebooku i LinkedIn, ale czy wykorzystujesz je do maksimum? Media społecznościowe to przede wszystkim opowiadanie historii - i możesz to zrobić za pomocą słów, zdjęć i filmów. Zadbaj o to, by informacje trafiały do odpowiedniej grupy ludzi, a reklamy targetuj zgodnie z profilem demograficznym franczyzy.
4. Zaangażuj odpowiednich ludzi
Warto pamiętać, że model franczyzowy to nic innego jak handel, ale w innej formie niż ten, z którym konsumenci najczęściej się spotykają. Sprzedaje się brand i pomysł, który następnie franczyzobiorca musi rozwijać.
W tym świetle warto więc stawiać na skutecznych i kwalifikowanych handlowców, którzy przekonają nowych klientów do wejścia w biznes. Warto podzielić ich obszary działania na centralne i regionalne, a przed zatrudnieniem sprawdzić, na ile efektywnie sprzedają historię franczyzy. Franczyza to relacje. Sprzedaż dotyczy relacji. Aby mieć więcej franczyzobiorców, musisz sprzedać siebie, swoją wiarę w swój model franczyzy, swoją wizję i swoją historię. Ostatecznie najskuteczniejsza sprzedaż to wcale nie sprzedaż - to budowanie relacji.
5. Buduj wielostopniowo
Co zrobić, by koncepcja franczyzy trafiła do większej liczby osób? Rozszerzyć jej zakres. Wielu franczyzodawców zamyka się w jednym, prostym modelu biznesowym. To nieco ogranicza ich działanie. Bardziej majętny przyszły przedsiębiorca nie zainwestuje w mały lokal, będzie chciał więcej. Dlatego właśnie warto wprowadzić stopniowanie franczyzy i przygotować ofertę zarówno dla mniej majętnego klienta, jak i tego, który dysponuje większym wkładem własnym. W Polsce robi tak na przykład Carrefour.
Droga do sukcesu nigdy nie była krótsza! Już dziś dołącz do Franczyza EXPO!
Zarejestruj się już dziś i znajdź biznes szyty na miarę!
Sprawdź nas także na Facebooku:
Złotym sponsorem eventu jest Xtreme Fitness Gyms. Srebrnymi Carrefour Express oraz Zdrowa Krowa.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CZYTAJ TAKŻE:
Franczyza Expo Team
