Ściśle ograniczona pula biletów! Kup teraz w niższej cenie! KUP BILET
Aktualności » Franczyza, która zmienia życie
Franczyza, która zmienia życie

GRUPA MUSZKIETERÓW W POLSCE

Grupa Muszkieterów w Polsce zrzesza ponad 300 niezależnych, polskich przedsiębiorców, zarządzają­cych supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché.

Grupa liczy 371 supermarketów obu sieci, a jej obroty w 2020 roku wynosiły 7,1 mld złotych.

Grupa Muszkieterów działa w całej Polsce. Więk­szość supermarketów zlokalizowanych jest w zachod­niej oraz południowej części kraju. Stale jednak rośnie liczba sklepów, które otwierane są w województwach Polski wschodniej. Strategia Grupy zakłada ekspansję zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych aglo­meracjach.

Grupa Muszkieterów jest obecna w Polsce od 1997 roku, kiedy otworzyła pierwszy supermarket Intermarché w Zielonej Górze. Pierwszy sklep Bri­comarché powstał w Żarach w 2000 roku. Obecnie w Grupie pracuje ponad 13 000 pracowników.

Unikatowy model franczyzowy w Polsce

Każdy z właścicieli sklepów Intermarché i Bricomar­ché samodzielnie zarządza swoim przedsiębiorstwem. Może kierować jednym lub kilkoma punktami sprze­daży. Jednocześnie, jako członek Grupy, pracuje na rzecz struktur centralnych. Tym samym ma wpływ na kształtowanie polityki całej Grupy.

INTERMARCHÉ

Intermarché to największa pod względem obrotów sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych w Polsce. Sklepy zlokalizowane są zarówno w małych oraz średnich mniejscowościach, jak i dużych aglomeracjach. Supermarkety Intermarché na powierzchni od 400 do 2800 m2 oferują klientom ponad 25 000 artykułów. Obcenie sieć Intermarché posiada trzy formaty sklepów: Contact, Super oraz Super plus. Różnią się one przede wszystkim powierzchnią sali sprzedaży oraz ofertą handlową.

Platforma marki Intermarché

Do kluczowych wyróżników platformy marki Intermar­ché należą świeżość, bliskość, inspiracje i optymizm. Jej ambasadorką jest Optymistka - Irka Marsze, która w nienachalny i zabawny sposób pokazuje roz­wiązania podnoszące jakość codziennego życia. Opty­mistka dzieli się swoimi pomysłami na nieskompliko­wane przepisy, które pomagają przyrządzać zdrowe i smaczne dania promując w ten sposób zrównoważo­ne odżywianie.

Nowy koncept supermarketu

Sieć Intermarché opracowała nowy koncept super­marketu „Power”, dzięki któremu sklepy zyskają zu­pełnie nowy wizerunek. Ideą przewodnią konceptu Power jest Świeżość. Sieć stawia na wygodny sklep o charakterze spożywczym. Dlatego też od wejścia proponuje klientom produkty świe­że: pieczywo wypiekane na miejscu, produkty cukiernicze, bogaty wybór warzyw i owoców, wyroby wędliniarskie, garmażeryjne oraz mięso - także z własnego rozbioru. Nowy koncept podkreśla najważniejsze atuty Intermarché i jest odpowiedzią na oczekiwania klien­tów, a także zapotrzebowanie biznesowe w kierunku popra­wy efektywności handlowej. To model wygodny, komforto­wy dla klientów i łatwy w obsłudze dla personelu. Zakłada optymalizację procesów, które poprawiają bieżącą pro­duktywność. Wyróżnikiem konceptu Intermarché jest też własna wędzarnia, która z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat i wciąż cieszy się uznaniem wśród klientów, którzy doceniają niepowtarzalny smak i jakość oferowanych wyrobów.

Marki własne

Oferta asortymentowa wzbogacona jest o produk­ty marek własnych, dostarczanych przez polskich i zagranicznych producentów, które charakteryzuje sprawdzona jakość i konkurencyjne ceny. Wśród ma­rek własnych znajdują się produkty premium, artykuły ze średniego segmentu oraz tzw. ekonomiczne, a także bio i eco.

BRICOMARCHÉ

W ciągu 20 lat działalności na polskim rynku Bricomarché stało się największą pod względem obrotów siecią supermarketów typu „dom i ogród” w Polsce. Sklepy Bricomarché zlokalizowane są na ogół w małych i średnich miastach, zapewniając ich mieszkańcom

komfort bliskości od miejsca zamieszkania. Klienci nie muszą jeździć daleko na zakupy do domu i ogrodu.

Duży wybór

W przyjaznej wielkości formatach od 1000 do 5000m2 sklepy Bricomarché oferują wybór często ponad 25 tysięcy artykułów z czterech sektorów: budowanie, majsterkowanie, dekoracja i ogród. Asortyment w sklepach dopasowywany jest do lokalnych oczekiwań klientów.

Niskie ceny

Bricomarché dba o to, aby oferowane produkty w sklepach były w jak najniższych cenach. Jest to realizowane dzięki centralnie prowadzonym negocjacjom zakupowym, a fakt, że sieć dynamicznie się rozwija, pomaga w uzyskaniu jak najlepszych warunków.

Z pasją do domu i ogrodu

„Dom to nasza wspólna pasja” – tak brzmi nowa misja sieci Bricomarché, która chce wspierać klientów w rozwijaniu ich zainteresowań związanych z domem. Celem sieci jest także utwierdzanie klientów w przekonaniu, że zajmowanie się domem i jego otoczeniem może być przyjemnością i źródłem satysfakcji, a nie tylko codziennym obowiązkiem. Wraz z nową misją marki zmienił się także claim – „Z pasją do domu i ogrodu”. Poszerzyło się również grono ambasadorów marki – do Dominika Strzelca i Wieśka Skiby dołączyła Kasia Ogórek, autorka najpopularniejszego bloga DIY w Polsce.

Platforma komunikacji marki

Obok oferty remontowo-budowlanej i produktów do wystroju wnętrz czy ogrodu, w Bricomarché dostępnych jest także wiele artykułów pośrednio powiązanych z domem, jak np. asortyment do majsterkowania, artykuły gospodarcze, sprzęt dla pasjonatów domowego przetwórstwa, akcesoria samochodowe, rowerowe, wędkarskie czy artykuły dla miłośników zwierząt. Ten unikalny wachlarz różnorodnych kategorii asortymentowych, jest jednym z kluczowych wyróżników marki i umożliwia klientom kompleksowe zakupy produktów do domu, mieszkania czy ogrodu. Istotny jest także lokalny charakter sklepów Bricomarché, prowadzonych przez niezależnych, polskich przedsiębiorców, którzy na bieżąco dopasowują swoją ofertę do potrzeb okolicznych mieszkańców, dbając jednocześnie o jak najlepsze ceny i dostępność asortymentu w odpowiedniej jakości.

Składy budowalne

Składy budowlane to magazyny zaopatrujące sklepy Bricomarché, a także bezpośrednio ich klientów, w materiały budowlane oraz asortyment ogrodniczy z wykorzystaniem samochodów HDS, które zapewniają transport bezpośrednio pod adresy realizowanych inwestycji. Nadrzędnym celem funkcjonowania składów jest zwiększenie sprzedaży materiałów budowlanych oraz kompleksowa obsługa firm i klientów planujących remont, budowę lub zmiany w ogrodzie. Obecnie funkcjonuje sześć składów budowlanych, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę. Obiekty zlokalizowane są w Śremie, Lubawie, Złocieńcu, Tarnobrzegu, Krępicach i Siemianowicach.

Marki własne

Apiron, Jardibest, Coteka, to marki dostępne wyłącznie w Bricomarché. Produkowane są według ściśle określonych norm jakościowych, potwierdzonych przez niezależne laboratoria badawcze. Marki własne Bricomarché to: dobra cena, sprawdzona jakość, pewność i zaufanie.

STACJE BENZYNOWE

Grupa Muszkieterów nieustannie poszerza ofertę usług dodatkowych dla swoich klientów, dlatego w bezpośrednim sąsiedztwie supermarketów Intermarché od 2002 roku i Bricomarche od 2020 roku budowane są stacje paliw. Klienci mogą zatankować samochód na jednej z blisko 70 stacji. Grupa Muszkieterów jest obecnie liderem na rynku pod względem liczby przymarketowych stacji paliw. Stacje Muszkieterów budowane są według najnowszych standardów i spełniają wszystkie wymogi związane z ochroną środowiska takie jak: system odsysania oparów podczas tankowania samochodu (VRS), pełna hermetyzacja podczas dostaw paliw oraz system monitorowania wycieków ze zbiornika. Aby zagwarantować najwyższą jakość paliw sprzedawanych na stacjach Intermarché, Muszkieterowie korzystają wyłącznie ze sprawdzonych oraz rzetelnych dostawców autogazu oraz paliw: Orlen Paliwa Sp. z o.o. i Gaspol S.A. Sieć prowadzi również ciągły monitoring laboratoryjny jakości sprzedawanych paliw. W ofercie stacji znajduje się benzyna Pb-95, Pb-98, olej napędowy oraz LPG. Paliwa oferowane na stacjach Muszkieterów posiadają najniższe ceny w miastach, w których funkcjonują.

Większość stacji Intermarché oferuje kierowcom do dyspozycji odkurzacz, kompresor oraz nalewak płynu do spryskiwaczy. Niektóre stacje wyposażone są w dystrybutory paliw z głosowym systemem ułatwiającym tankowanie. Ponadto przy wybranych punktach, działają również myjnie samochodowe i funkcjonują sklepiki o średniej powierzchni 50 m2, które otwarte są całą dobę. Sklepiki posiadają w ofercie zarówno artykuły spożywcze, jak i artykuły motoryzacyjne: oleje i kosmetyki samochodowe, żarówki, bezpieczniki. Klienci stacji mogą napić się kawy, korzystając z profesjonalnych ekspresów, a także posilić w kącikach bistro. Na początku 2021 roku Muszkieterowie uruchomili pierwszy, w pełni zautomatyzowany obiekt light, który działa bez obecności pracowników obsługi i bezgotówkowo. Budowanie stacji paliw przy sklepach obu sieci to stały element strategii Grupy Muszkieterów. W planach założono uruchamianie około 10 stacji benzynowych rocznie.

GRUPA MUSZKIETERÓW W CYFROWYM ŚWIECIE

Świat handlu detalicznego zmienia się w szybkim tempie. Wpływ mają na to przede wszystkim nowe preferencje konsumentów oraz trendy rynkowe. Zapotrzebowanie kupujących na szybsze, coraz bardziej bezpieczne i wygodne usługi w dowolnym momencie za pośrednictwem dowolnego kanału lub urządzenia wciąż rośnie. Odpowiedzią na nie są innowacyjne rozwiązania wprowadzane przez detalistów na całym świecie. Szeroką paletę możliwości posiada w tym zakresie dla swoich klientów także Grupa Muszkieterów.

Intermarché Drive

Sieć Intermarché z sukcesem rozwija autorskie rozwiązanie e-commerce jakim jest Drive.

Usługa ta umożliwia zamówienie produktów przez stronę internetową i ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed supermarketem. Artykuły zakupione przez Internet są pakowane i dostarczane przez obsługę bezpośrednio do samochodu klienta. Zakupy mogą być gotowe do odbioru nawet po upływie dwóch godzin od momentu złożenia zamówienia.

Aplikacja mobilna

Dostęp do informacji w formie cyfrowej, dedykowane kupony promocyjne oraz spersonalizowana oferta to możliwości, jakie oferuje mobilna aplikacja Intermarché. Z liczbą kilkuset tysięcy aktywnych użytkowników jest jedną z lepiej ocenianych aplikacji na rynku.

E-commerce oraz Bricomaty w Bricomarché

Wiele do zaoferowania swoim klientom ma także sieć Bricomarché, która umożliwia dokonywanie zakupów przez Internet we wszystkich swoich sklepach. Sieć rozwija także autorskie rozwiązanie usługi click&collect, jaką są Bricomaty. To boksy zlokalizowane w specjalnie oznaczonych strefach przed sklepami Bricomarché. Pozwalają one klientom na odbiór produktów zakupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym w dogodnym dla nich czasie. Obecnie zostały one rozlokowane w kilkudziesięciu miastach w Polsce. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.

FRANCZYZA

Supermarkety Intermarché i Bricomarché działają na zasadzie franczyzy. Każda osoba, która posiada co najmniej 400 000 złotych, po przejściu 4,5 -miesięcznego szkolenia, ma szansę stać się właścicielem przedsiębiorstwa o wielomilionowych obrotach. Środki finansowe, nie są opłatą za licencję. Stanowią wkład własny w działalność. Franczyzobiorca – niezależny przedsiębiorca, ponosi ryzyko swoich działań, ale w zamian otrzymuje ogromne wsparcie merytoryczne od Grupy Muszkieterów w postaci wiedzy, która jest niezbędna do uruchomienia sklepu oraz dostępu do nowoczesnej bazy zakupowej. Centralnie prowadzony marketing i znany szyld zmniejszają ryzyko biznesowe. Zasady umowy gwarantują franczyzobiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia. Przez cały okres obowiązywania umowy Muszkieterowie przekazują partnerowi „know-how”, czyli wiedzę konieczną do efektywnego prowadzenia sklepu.

Wymagania:

• gotowość do prowadzenia własnego przedsiębiorstwa,

• wiek min. 25 lat,

• wkład finansowy w wysokości minimum 400 tys.,

• ukończenie kilkumiesięcznego szkolenia teoretycznopraktycznego,

• gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania,

• akceptacja umowy gwarantującej franczyzobiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.

Dodatkowe atuty:

• doświadczenie w handlu (jednakże Grupa Muszkieterów nie zamyka drogi nikomu, kto jest specjalistą w innej dziedzinie).

Korzyści:

• dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej,

• regularne dostawy produktów w ramach centralnie zarządzanego łańcucha dostaw,

• wsparcie techniczne i operacyjne przy przejęciu lub otwarciu sklepu oraz w trakcie jego funkcjonowania,

• znane marki,

• szkolenie dla przyszłych przedsiębiorców,

• pogłębianie kompetencji managerskich i zarządczych dla obecnych właścicieli sklepów,

• centralnie prowadzony marketing,

• dostęp do nowoczesnych narzędzi marketingowych: aplikacja mobilna, usługi e-commerce,

• możliwość rozwoju sklepu o stację benzynową i myjnię samochodową,

• realny wpływ na kreowanie polityki handlowej całej sieci,

• zorganizowany system wymiany doświadczeń z innymi franczyzobiorcami.

O czym decyduje franczyzobiorca?

Intermarché i Bricomarche jako jedne z nielicznych sieci umożliwiają franczyzobiorcom rozwój w strukturze firmy oraz współdecydowanie o strategicznych kwestiach. Zarząd sieci złożony jest z właścicieli sklepów. Franczyzobiorcy sprawują nadzór nad wszystkimi strukturami centralnymi.

PROCES REKRUTACJI I SZKOLENIA

Krok 1

Przekazanie przez kandydata Działowi Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców dokumentacji administracyjno - finansowej, która będzie podstawą weryfikacji jego kandydatury.

Krok 2

W procesie rekrutacji odbywają się dwie rozmowy indywidualne i spotkanie informacyjne (prawnobudżetowe). Kandydaci realizują również trzydniowy staż w sklepie należącym do Grupy Muszkieterów.

Krok 3

Przedstawienie przez kandydata swojej sylwetki przed Komisją Zezwoleń w centrali w Swadzimiu pod Poznaniem, która podejmuje ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata do Grupy.

Krok 4

Realizacja 4,5 – miesięcznego szkolenia przygotowującego kandydata do bycia przyszłym właścicielem sklepu. Spotkania teoretyczne odbywają się online oraz w centrali Grupy w Swadzimiu, a zajęcia praktyczne w wybranych supermarketach.

NOWE MODELE WSPÓŁPRACY DLA WŁAŚCICIELI SKLEPÓW

Grupa Muszkieterów posiadając ogromne zasoby i doświadczenie jest otwarta na różne formuły współpracy. Dla przedsiębiorców posiadających sklepy spożywcze lub sklepy typu „dom i ogród” proponuje trzy modele kooperacji.

WSPÓLNE ZAKUPY
To najprostsza formuła współpracy z Grupą Muszkieterów, skoncentrowana na wspólnych zakupach i logistyce. Umożliwia realizację dostaw do sklepów lub magazynu centralnego kooperanta. To idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów zrzeszonych w grupach zakupowych czy sieciach handlowych.

PARTNERSTWO
Formuła partnerstwa zakłada podpisanie umowy z siecią Intermarché lub Bricomarché z zachowaniem własnego oznaczenia sklepu czy znaku firmowego. Partner wiąże się z Grupą jedynie przez target zakupowy dokonując zamówień z magazynu Grupy o określonej wartości. Partner otrzymuje dodatkowe (obok własnego logo) oznaczenie „Sklep partnerski Intermarché lub Bricomarché”. Dzięki temu klient dostrzega związek z jednym z brandów należących do Muszkieterów. Zarówno Partner, jak i konsumenci, zyskują dostęp do produktów marek własnych (Intermarché lub Bricomarché) oraz gazetki reklamowej.

PRZYŁĄCZENIA POD WSPÓLNY ZNAK
To najbardziej zaawansowana i najbardziej wiążąca z Grupą Muszkieterów formuła współpracy. Wszystkie działania, jakie podejmowane są w stosunku do franczyzobiorców Grupy, kierowane są również do podmiotów przyłączonych. Różnica polega na braku powiązania kapitałowego z Grupą Muszkieterów.

Zobacz również
Franczyza EXPO - kolejny raz połączyliśmy biznes
Za nami kolejna edycja Targów Franczyza EXPO! Już 3. raz spotkaliśmy się, aby rozmawiać o branży franczyzowej, nawiązać kontakty i…
Czytaj więcej>>
INFORMACJE ORGANIZACYJNE- FranczyzaEXPO
Szanowni Państwo, Już w sobotę widzimy się na targach Franczyza EXPO 2021. Poniżej komplet informacji. Wydarzenie:FRANCZYZA EXPO Termin: 4 września 2021 (SOBOTA)…
Czytaj więcej>>
Wywiad z PZU dla FranczyzaEXPO
Jedna z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce daje możliwość otwarcia własnego punktu na zasadach franczyzy. Uczy i otwiera możliwości na…
Czytaj więcej>>
Do targów pozostało: