Franczyza Expo bezpiecznym wydarzeniem. Czytaj więcej
Aktualności » Cechy idealnego franczyzobiorcy
Cechy idealnego franczyzobiorcy

Dla franczyzodawcy dobór współpracowników jest sprawą kluczową. Choć pozornie dla wielu „im więcej, tym lepiej”, warto poświęcić czas na rekrutację odpowiednich osób. Cechy idealnego franczyzobiorcy – jaki powinien być, by kooperacja była efektywna i długotrwała?

W biznesowym modelu franczyzowym współpraca opiera się na sprawdzonych metodach działania, wzajemnym wsparciu i obopólnym dążeniu do jednego celu. Dla franczyzodawcy wymierną sukcesu nie powinna być jednak liczba franczyzobiorców, a to, jak radzą sobie w biznesie. Jeśli ich firmy dobrze prosperują i nie mają problemów finansowych, to dobry znak. Świadczy to nie tylko o tym, że obrany model jest skuteczny, ale także, że współpracownik dobrze radzi sobie z biznesem. Na co zwrócić uwagę już na etapie rekrutacji, by przyszła kooperacja była efektywna? Cechy idealnego franczyzobiorcy.

Doświadczenie dobrze świadczy

W dużej mierze poszukiwanie dobrego franczyzobiorcy jest jak rozmowa rekrutacyjna do pracy. Podczas niej w zdecydowanej większości przypadków o zatrudnieniu decyduje zdobyte w branży doświadczenie. To ono determinuje w pracodawcach przekonanie, że pracownik poradzi sobie z obowiązkami i będzie w stanie działać samodzielnie.

Franczyza to specyficzny model. Pracuje się w nim na gotowych, wypróbowanych przez lata schematach, które można przyswoić dzięki dobremu kierownictwu. Nie zmienia to jednak faktu, że jak w każdym biznesie jakiekolwiek doświadczenie jest bardzo dużą zaletą. Jeśli kandydat wcześniej pracował na własnej działalności gospodarczej, a najlepiej w tej samej branży, jasne jest, że działa to na jego korzyść.

Kierunkowe wykształcenie pomaga

Franczyza jest system, który pozwala całkowicie zmienić branżę i zacząć zarabiać w zupełnie innych dziedzinach. Podobnie jednak jak w przypadku doświadczenia, tajniki tego modelu biznesowego będą szybciej przyswojone przez osobę, która ma wykształcenie kierunkowe. Nie musi być to konkretnie zarządzanie. Równie dobrze sprawdzi się marketing, reklama, handel czy nawet prawo. Dzięki temu zapleczu o wiele łatwiej będzie zrozumieć niektóre aspekty prowadzenia nowej działalności. Oszczędzi to czas na wdrożenie w obszary biznesowe.

Zbyt emocjonalny charakter jest przeszkodą

Choć empatia i zrozumienie, który nieodzownie wiążą się z emocjami, są kwestiami niezbędnymi w słowniku każdego managera czy dyrektora, to generalne zbyt emocjonalne podejście do biznesu może być problemem. Dobrego stratega czy zarządzającego poznaje się po umiejętności chłodnej kalkulacji i panowania nad sytuacją. Jak wiadomo, losy przedsiębiorstwa mogą być różne. Najpierw wiążą się z ogromem pracy włożonej w rozpoczęcie działalności. Później przedsiębiorstwa nie zawsze przynoszą przychód, który byłby zadowalający. Zbyt gwałtowne ruchy, słowa czy czyny spowodowane nawarstwiającymi się problemami to najgorsze możliwe posunięcia. Warto więc już podczas samej rekrutacji sprawdzić, jak potencjalny franczyzobiorca radzi sobie ze stresem. Ten, który potrafi działać logicznie pod jego naporem, będzie dobrym kandydatem.

Nastawienie wyłącznie na błyskawiczny zysk

Każdy praktyk biznesu przynajmniej przez początkowe miesiące działalności musi liczyć się z trudnościami. To inwestycja, na której zwrot usilnie się pracuje i to często przez lata. Jeśli już na wstępie osoba nastawia się na błyskawiczne i wysokie zyski, nie rozumiejąc podstaw ekonomii, nie nada się do długotrwałego modelu biznesowego. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przed końcem umowy go porzuci, tracąc nie tylko swoje czas i pieniądze.

Droga do sukcesu nigdy nie była krótsza! Już dziś dołącz do Franczyza EXPO!

Zarejestruj się już dziś i znajdź biznes szyty na miarę!

Sprawdź nas także na Facebooku:

Facebook Franczyza EXPO

Złotym sponsorem eventu jest Xtreme Fitness Gyms. Srebrnymi Carrefour Express oraz Zdrowa Krowa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Franczyza dla studentów

CZYTAJ TAKŻE:

Dołącz do liderów franczyzy

Franczyza Expo Team

Cechy idealnego franczyzobiorcy
Zobacz również
„Pierwszy biznes – wsparcie na starcie”
„Pierwszy biznes – wsparcie na starcie” pomocą dla myślących o własnym biznesie
Własny biznes to marzenie wielu. Największą przeszkodą zazwyczaj nie jest brak odwagi, a brak środków finansowych. Programów wsparcia jest kilka.…
Czytaj więcej>>
Własny biznes
Własny biznes? Polacy wciąż chętni, by go założyć [RAPORT]
Pandemia wciąż wpływa na życie Polaków. Nie zmniejszyła ona jednak ich chęci na usamodzielnienie się. Własny biznes to kusząca możliwość…
Czytaj więcej>>
Liquider Poland
Franczyza Liquider Poland wystawcą Franczyza EXPO
Odkrywamy karty na Franczyzę EXPO 2021! Jednym z wystawców, którego będzie można spotkać podczas najważniejszego biznesowego wydarzenia poświęconego franczyzie, jest…
Czytaj więcej>>
Do targów pozostało: